۱۳۹۰ فروردین ۴, پنجشنبه

جهاد اقتصادی؟؟!!!


جهاد اقتصادی؟؟!!!


ضمن عرض تبریک و شادباش بمناسبت فرارسیدن سال 1390 و آرزوی سالی پر از پیروزی و شادی برای هموطنان گرامی در تمام دنیا .
سی و اندی سال پیش که مردم کشورمان بخاطر اینکه نمی دانستند چه می خواهند و فقط نمی خواستند ، به امت تبدیل شدند و شد آنچه نباید می شد شگفتی های بسیاری در عرصه های مختلف را شاهد بوده اند که بارزترین نمونه های آن بخاطر درگیری تمامی جامعه با آن در اقتصاد بود .
شنیدند که اقتصاد مال خر است! ، نام بهره به سود علی الحساب تغییر کرد ، اوراق قرضه ، اوراق مشارکت نام گرفت ، با فروش فیش موبایل نقدینگی پایان سال دولت تامین شد .
در رسانه ها شنیدیم که فلان کشور به علت ورشکستگی دولتش اوراق قرضه فروخت بعد همزمان در ایران اوراق مشارکت فروخته شد! و نمونه های بسیاری دیگر......
با روی کار آوردن دولت نهم ، چون این دولت به ارزش های اول انقلاب برگشت ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی ( سازمان برنامه و بودجه ) منحل شد و آمار که فرمول های آن از کشورهای استکباری آمده بود چون موجب حس یاس و ناامیدی می شد و به درد ما نمی خورد ، تعطیل .
پس مثل روز روشن است که سال 90  در واقع سالِ ریاضت اقتصادی است ولی سوالی که در ذهن می آید اینست که چه شده که  اقتصادی که منصوب به خر که نماد بی شعوری ( حداقل در فرهنگ ما ) است  با پسوند جهاد مطرح شده ؟


آیا دلیل آن این نیست که وضع آنقدر خراب است 
که در بازی با کلمات هم دچار مشکل شده اند؟؟