۱۳۹۰ آذر ۶, یکشنبه

کار کارِ خود ماست نه انگلیسا!

کار کارِ خود ماست نه انگلیسا!

در شرایط کنونی تصویب طرح کاهش روابط سیاسی جمهوری اسلامی با دولت بریتانیا تا سطح کاردار جهت زمینه سازی برای شرکت افرادی از ملت در انتخابات مجلس است که همواره همۀ اتفاقات ناگوار در ایران را توطئۀ انگلیس می دانند و متأسفانه تعداد این افراد نیز کم نیست.
با وجود اینکه به گواه تاریخ دولت بریتانیا باعث رقم خوردن وقایعی تلخ در کشور ما شده است ولی آیا عامل اصلی وقایعی چون سقوط دولت دکتر مصدق دولت بریتانیا بوده است؟
با بررسی بی غرض تاریخ معاصر ایران به روشنی درمیابیم که اصلی ترین عامل وقوع حوادثی که در نهایت باعث خساراتی جبران ناپذیر به کشور و ملت ایران شده، حکومت خدایگانی خودخوانده بر ملت ایران به علت ناآگاهی، بی جرأتی و استبدادزدگی اکثریت مردم ایران است.
درواقع اگر انگلیس، روسیه، چین و.... شرایط را برای اقدامات خود مناسب نبینند اجازۀ دخالت در امور داخلی هیچ کشوری را نخواهند داشت و بهترین زمینه برای دست بکار شدن این کشورها برای نقش آفرینی در امور داخلی ایران بطور کامل و یکطرفه به نفع خود، برسرکار بودن حکامی بی تعهد، بی کفایت، بی درایت و در یک کلام خائن بوده است.
پس تا ما خود لیاقت پیدا نکنیم تا افرادی شایسته، پاسخگو و متعهد به منافع ملی و سرزمینی ِمان را بر سر خود حاکم کنیم فرق نمی کند که انگلیس باشد یا آمریکا ویا روسیه باشد یا اوکراین همیشه کشورهای بیگانه نقشی مؤثر و نه اصلی را در تعیین سرنوشتی ناگوار برای ما خواهند داشت.