دروغ پراکنی 20:30 اینبار درمورد 33 پل
اخبار 20:30 تلویزیون گزارشی از 33 پل اصفهان پخش کرد و گفت که پل هیچ آسیبی ندیده و کاملاً مسأله را انکار کرد. ولی وقتی اصل جریان را بشنوید به عمق فاجعه و بی کفایتی حاکمان پی خواهید برد.
مطلبی که نقل می کنم مستقیماً از توسط یکی از دوستانم که در مترو اصفهان مشغول به کار بوده برایم نقل شده و صحت و سقم آنرا می توانید خودتان تحقیق کنید.
متروی اصفهان برای ادامۀ کار حفاری و پیشبرد سریع کار تصمیم به خرید ماشین حفاری می گیرد، ولی از آنجا که در تحریم هستیم مجبور می شود دستگاه دست دومی متعقل به ده، پانزده سال قبل را با قیمتی بالاتر از دستگاه های نو و کارنکردۀ به روز از چین خریداری نماید.
در محاسبات حفر تونل چند دهم درجه اشتباه رخ می دهد و با جلو رفتن تونل، تونل از مسیر اصلی فاصلۀ بیشتری می گیرد تا اینکه دستگاه از زیر سی و سه پل که اصلاً در مسیر نبوده عبور می کند و ظاهراً به یکی از پایه های آن هم آسیب می رساند و این موقع دست اندرکاران پروژه متوجه انحراف می شوند.
ولی از آنجا که این دستگاه قدیمی قادر به حرکت به سمت عقب نبوده ( یا بقول معروف نداشتن دنده عقب ) و از طرفی پیشانی و ناخن های حفار دستگاه قطرشان از قطر تونل پشت سر بیشتر ودر نتیجه امکان کشیدن دستگاه به عقب بوسیلۀ ماشین آلات دیگر هم مقدور نبوده تصمیم بر این می شود تا دستگاه تا محوطه ای که بشود از بالا حفاری کرد پیش برود.
در واقع این دستگاه طوری طراحی شده که باید از یکسر شروع به کندن کند و از سر دیگر تونل درآید.
با رسیدن دستگاه به جای مورد نظر مترو املاک بالای دستگاه را از مالکان به قیمتی تقریباً برابر با دستگاه خریداری کرده، گودالی عریض و عمیق حفر می کند و دستگاه را از زیر زمین به بالا می آورد و لرزش های حاصل این حفاری و بعلاوه آسیب های قبلی به پایه پل باعث آسیب دیدن 33 پل می شود.
اخبار 20:30 اگر خیلی صادق است در مورد این ادعای من نیز گزارش تهیه کند.
از طرف دیگر مسئولین بی کفایت ما که می گویند تحریم ها بی اثر بوده و..... ببینند این یکی از اثرات تحریم.
مطلب دیگر اینکه شما که هر روز اعلام می کنید فلان فیل را هوا کردید و از فلان مرزهای فناوری گذشتید اگر می خواستید تونل مانش یا تونل کوهستانی 57 کیلومتری سوئیس را حفر کنید مطمئناً دو طرف این تونل ها هیچوقت به هم نمی رسیدند.
مطلبی که نقل می کنم مستقیماً از توسط یکی از دوستانم که در مترو اصفهان مشغول به کار بوده برایم نقل شده و صحت و سقم آنرا می توانید خودتان تحقیق کنید.
متروی اصفهان برای ادامۀ کار حفاری و پیشبرد سریع کار تصمیم به خرید ماشین حفاری می گیرد، ولی از آنجا که در تحریم هستیم مجبور می شود دستگاه دست دومی متعقل به ده، پانزده سال قبل را با قیمتی بالاتر از دستگاه های نو و کارنکردۀ به روز از چین خریداری نماید.
در محاسبات حفر تونل چند دهم درجه اشتباه رخ می دهد و با جلو رفتن تونل، تونل از مسیر اصلی فاصلۀ بیشتری می گیرد تا اینکه دستگاه از زیر سی و سه پل که اصلاً در مسیر نبوده عبور می کند و ظاهراً به یکی از پایه های آن هم آسیب می رساند و این موقع دست اندرکاران پروژه متوجه انحراف می شوند.
ولی از آنجا که این دستگاه قدیمی قادر به حرکت به سمت عقب نبوده ( یا بقول معروف نداشتن دنده عقب ) و از طرفی پیشانی و ناخن های حفار دستگاه قطرشان از قطر تونل پشت سر بیشتر ودر نتیجه امکان کشیدن دستگاه به عقب بوسیلۀ ماشین آلات دیگر هم مقدور نبوده تصمیم بر این می شود تا دستگاه تا محوطه ای که بشود از بالا حفاری کرد پیش برود.
در واقع این دستگاه طوری طراحی شده که باید از یکسر شروع به کندن کند و از سر دیگر تونل درآید.
با رسیدن دستگاه به جای مورد نظر مترو املاک بالای دستگاه را از مالکان به قیمتی تقریباً برابر با دستگاه خریداری کرده، گودالی عریض و عمیق حفر می کند و دستگاه را از زیر زمین به بالا می آورد و لرزش های حاصل این حفاری و بعلاوه آسیب های قبلی به پایه پل باعث آسیب دیدن 33 پل می شود.
اخبار 20:30 اگر خیلی صادق است در مورد این ادعای من نیز گزارش تهیه کند.
از طرف دیگر مسئولین بی کفایت ما که می گویند تحریم ها بی اثر بوده و..... ببینند این یکی از اثرات تحریم.
مطلب دیگر اینکه شما که هر روز اعلام می کنید فلان فیل را هوا کردید و از فلان مرزهای فناوری گذشتید اگر می خواستید تونل مانش یا تونل کوهستانی 57 کیلومتری سوئیس را حفر کنید مطمئناً دو طرف این تونل ها هیچوقت به هم نمی رسیدند.